מה זה סליקה?
על פי ההגדרה, סליקה הינה למעשה תהליך העברת תשלום בין לקוח לספק, בין אם במזומן, המחאה, כרטיס אשראי או כל אמצעי תשלום אחר. סליקה יכולה להתבצע במעמד ביצוע רכישה או כתשלום על שירות כלשהו שניתן ללקוח. לנוחיותכם, מערכת iCredit מבצעת סליקה באמצעות כרטיסי אשראי במגוון פתרונות טכנולוגיים המתאימים לכל בית עסק.
בעלי עסקים קטנים רבים עדיין אינם מבצעים סליקה של כרטיסי אשראי ועובדים על בסיס מזומן בלבד, אולי בשל הרצון לא לשנות דבר אך בעיקר בגלל שרובם לא ממש מבינים מה זה סליקה ועד כמה שירות שכזה יכול לשדרג את בית העסק שלהם, לקדם אותו ולהביא לקוחות נוספים אל מפתן דלתו. לשם כך, החלטנו להסביר מה זה סליקה, מהו התהליך ומי המעורבים בו, בעבור אותם בעלי עסקים השוקלים להשתדרג ולשלב סליקה של כרטיסי אשראי לנוחיותם של לקוחותיהם.
עכשיו שאתם יודעים מה זה סליקה, אתם יכולים להתחיל לחייב לקוחות. היכנסו למחירון האטרקטיבי שלנו ובחרו את חבילת הסליקה המתאימה לעסק שלכם, למידע נוסף והתחברות לשירות צרו קשר והשאירו פרטים.
תהליך הסליקה
אז אחרי שהבנו מה זה סליקה נבין מי מעורב בתהליך וכיצד הוא מתבצע: נכיר 4 גופים:
שב”א – שירותי בנק אוטומטיים. כמעט כל עסק המתחיל לבצע סליקת כרטיסי אשראי, יצטרך לפתוח (ע”י חברות הסליקה) מסוף משלו בשב”א. מסוף מאפשר קבלת אשראי לחשבון בנק ספציפי חברות הסליקה פותחות מסוף ללקוח (ועל כן דורשות דמי הקמה). בעת ביצוע העסקה, חברת שב”א מקבלת את פרטי האשראי ומאשרת (או לא מאשרת) את העסקה ומעבירה את הנתונים הלאה.
מאגדים – גוף המאגד בתוכו מספר עסקים קטנים על מנת “ליהנות” מהטבות קבוצתיות מול חברות האשראי (נדרש לציין שגם בדרך זו, העבודה עדיין מול חסרות הסליקה). יתרונות של עבודה מול מאגד הם שברוב המאגדים בישראל, ניתן לקבל את הכסף תוך 24 שעות ואין צורך בהקמת מסוף מול חברת שב”א ולכן נחסכים דמי ההקמה החד פעמיים. חסרון של עבודה מול מאגד הוא שבמדובר בעסקים קטנים (עד 50000 ₪ בשנה).
חברות שירותי הסליקה (כדוגמת iCredit מבית ריווחית) – שירותי gateway. חברות המספקות תיווך חובה בין בית העסק לחברת כרטיסי האשראי (בין אם באמצעות שב”א או באמצעות המאגד). חברות הסליקה עומדות בתקנים מחמירים של אבטחת מידע- תקן PCI DSS תקן שנוצר כדי להבטיח הגנה על נתוני כרטיסי אשראי בכל סביבה בה הם מאוחסנים, מועברים או מעובדים. חברות הסליקה מספקות תוכנות בהן ניתן לייצר דפי תשלום מותאמים אישית, הפקת חשבוניות אוטומטיות לאחר ביצוע עסקה ועוד. יתרון בעבודה ישירות מול חברות הסליקה, הן שלרוב יש לחברות אלה דילים טובים עם חברות כרטיסי האשראי וכך ניתן לקבל עמלות מופחתות.
סולק – חברות כרטיסי האשראי – ישראכרט (הנשלטת ע”י בנק הפועלים) ויזה כאל (הנשלטת ע”י הבנק הבינלאומי ודיסקונט) ולאומי קארד (הנשלטת ע”י בנק לאומי), החברות הללו מקבלות את פרטי עסקאות האשראי של בית העסק בתום כל יום עסקים, מעבירות את התשלום לבעל העסק ומחייבת את חשבון הלקוח.
מה זה סליקה באמצעות חברת סליקה?
בתרשים הבא תוכלו להבין מהם שלבי התהליך בעת ביצוע עסקה בכרטיס אשראי:
אמצעי הסליקה הקיימים
סליקת כרטיסי אשראי בבית עסק יכולה להתבצע באופנים הבאים:
- סליקה באמצעות מסוף סליקה נייד.
- סליקה על ידי קורא כרטיסי אשראי המוצמד לקופה רושמת.
- סליקה טלפונית.
- סליקה באינטרנט באמצעות דף ייחודי באתר בית העסק (הניתן להטמעה באתר או לשימוש כדף עצמאי).
- סליקה מהנייד בסמארטפון באמצעות אפליקציה או חיבור און ליין לתוכנה.
כיום, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, ניתן לסנכרן אוטומטית לחלוטין בין:
- תוכנת הנהלת חשבונות (ריווחית אונליין),
- מערכת הסליקה (על ידי iCredit),
- הפקת חשבוניות אוטומטיות חתומות דיגיטלית (ע”י מערכת חשבונית אונליין).
בעת רכישה, מתבצע חיוב, נשלחת חשבונית והמלאי/פקודות יומן מתעדכנות בתוכנת הנהלת החשבונות. חוסך המון זמן, טעויות ומאמץ מיותר.
למידע נוסף צרו איתנו קשר בטלפון 03-7466300
iCredit הינה מערכת סליקה המותאמת כפתרון לכל עסק לפי אופי פעילותו, לקוחותיו ודרישותיו כבית עסק קטן או גדול.