5 טיפים לניהול עסק קטן
מדי שנה נפתחים בממוצע כ – 50,000 בתי עסק ונסגרים בממוצע כ – 40,000. חלקם נסגרים בתום השנה הראשונה להקמתם וחלקם בתוך טווח זמן של חמש שנים מיום היווסדם. הנתונים הללו מצביעים בעיקר על יכולת חלקית של בעלי העסקים הללו למנף את עצמם ולהתגבר על חבלי הלידה של העסק.
לא תמיד הנסיבות שמובילות לסגירת עסק חדש נובעות מבעל העסק עצמו אלא דווקא בשל סיבות אחרות, אך יחד עם זאת, כמו בכל תחום בחיים, ידע מוקדם הוא דבר חשוב שעשוי לסייע לכל בעל עסק להימנע ממצבים הגוררים קריסה וסגירה של העסק. לשם כך, ריכזנו חמישה טיפים שימושיים לניהול עסק קטן.
מרעיון לעסק קטן
הגיתם את הרעיון המושלם, אשריכם אבל מכאן ועד ניהול עסק מצליח המבוסס על הרעיון המושלם הדרך ארוכה ורצופה שלבים:
1. הגדרת המוצר או השירות.
בדקו את הביקוש למוצר/ שירות שאתם מציעים, מי המתחרים העיקריים שלכם, האם יש מקום לעוד עסקים בתחום או שהתחום רווי, מה הסיכונים שאתם לוקחים בהקמת עסק שכזה בשוק הקיים, האם יש חסמי כניסה לשוק ומהם. הכינו מערך שיווק נכון, זהו מי מתחריכם העיקריים והבליטו יתרון אחד או יותר של העסק שלכם, השירות ו/או המוצר שאתם מציעים אל מול אותם המתחרים.
2. בניית תוכנית עסקית.
חלקו את משאביכם הכלכליים לסעיפים השונים וצפו הוצאות אל מול הכנסות. במילים אחרות, מומלץ שתבנו לפני הכל תכנית עסקית מפורטת ומקצועית כדי שתוכלו לדעת את גובה ההוצאה מול גובה ההכנסה הצפוי ובתוך כך הגדירו תקציב לשיווק תוך הבנה שפרסום מהווה נתח גדול יחסית בתקציב, במיוחד עבור ניהול עסק קטן אשר מוגבל תקציבית יותר מאשר עסק גדול. במסגרת התכנית העסקית הגדירו אמצעי תשלום בעבור המוצר או השירות, האם במזומן, סליקת כרטיסי אשראי וכו’
ניהול שוטף של עסק קטן קיים
אם כבר הקמתם בשעה טובה את העסק שלכם ואתם מעוניינים לעבוד באופן שוטף ולהצליח מן הסתם, מומלץ שתקפידו על ההמלצות הבאות:
3. ניהול נכון של העובדים בעסק.
כמות העובדים בעסק חשובה מאוד אך יותר מכך חשובה איכותם ותרומתם לעסק. כך שעובד אחד שמספק תפוקה טובה עדיף על שלושה עובדים המספקים תפוקה בינונית ומטה. יתרה מזאת, מומלץ להשקיע תמריצית בעובדים עד כמה שניתן הן מבחינה מנטלית (העלאת מוטיבציה גיבוש וכו’) והן מבחינת תמריצים כספיים על פי הגדרה תקציבית ויכולת כלכלית של בית העסק.
ניהול עסק קטן זה לא פשוט, ואנחנו כאן כדי להקל עליכם. היכנסו למחירון שירותי הסליקה האטרקטיבי שלנו ובחרו את החבילה המתאימה לעסק או לאתר שלכם, למידע נוסף והתחברות לשירות צרו קשר והשאירו פרטים.
4. ניהול הלקוחות בעסק.
עם כל הכבוד לכך שהלקוח מבחינת בית העסק תמיד צודק מומלץ להתנהל מול הלקוחות שלכם בצורה חכמה, כלומר, ביסוס נוהל תשלומים מסודר ומוגדר מראש כולל מתן אפשרות של סליקה באינטרנט אם מדובר בעסק המוכר ברשת, מדיניות חזרה וחרטה, טיפוח קשרי לקוחות עוזבים/ חוזרים וכו’.
5. ניהול שוטף של הוצאות והכנסות בית העסק.
הדבר הכי חשוב לגבי ניהול עסק ושמירה על מאזן חיובי לאורך כל התקופה הוא ניהול הוצאות והכנסות שוטפות ובעיקר הקפדה על צמצום הוצאות לא נחוצות ו/או דחיית הוצאות לא דחופות, חיסכון בעלויות ייעודיות עבור מספקי שירותים כגון בנקים, פתרונות סליקה לעסקים קטנים ועוד.
ניהול עסק קטן עם יד על הדופק
זכרו כי לכל בית עסק, לרבות כזה שהוא מותג יש את תקופות הפריחה, הפיסגה והדעיכה שלו ולכן חובה להיות כל הזמן מעודכנים בתחום ולחפש כיצד להתפתח ולהשתכלל, כי גם אם כיום הרעיון והעסק שלכם הכי חמים בשוק, מחר יקום מישהו עם מענה יותר טוב ואתם תשארו מאחור. לכן, היו תמיד עם היד על הדופק והתקדמו עם התחרות ועם שוק הלקוחות שלכם.